Româncele s-au implicat în afaceri, nu în politică!

Distribuie pe:

Conform unui studiu al companiei de cercetare „Alexander Hughes" privind implicarea femeilor în viaţa publică, România este o ţară atipică în regiune, cu relativ puţine românce ajunse în funcţii înalte în politică şi administraţie, însă foarte active şi performante, cu succese durabile în companiile în care activează.

„În România, 34% din acţionarii companiilor sunt femei, deci o rată de reprezentare bună în cadrul afacerilor locale. Există multe exemple absolut remarcabile de femei care conduc unele din cele mai mari companii din România.

Tendinţa generală în mediul de afaceri este de diminuare a diferenţelor de gen pentru manageri şi executivi de top, deşi balanţa se înclină în continuare semnificativ în favoarea bărbaţilor.

Cea mai mare pondere a femeilor cu funcţii de top se regăseşte în America de Nord, unde acestea ocupă 20% din totalul general. În Europa de Vest, 17% dintre membrii consiliilor de management sunt femei, comparativ cu Europa Centrală şi de Est, unde totalul acestora este cu 7% mai scăzut. Dacă în Franţa procentul femeilor depăşeşte media pe regiune, 20% dintre directori fiind femei, în Cehia lucrurile stau cu totul altfel, doar 8% dintre managerii de top sunt femei.

Totodată, cei mai tineri directori şi manageri de top se află în Europa Centrală şi de Est, cu o medie de vârstă de 53 de ani, în timp ce la polul opus se află regiunea Asia - Pacific, cu 62 de ani", se arată în studiu.

Au fost analizate sectoare precum energie, utilităţi şi servicii, industrie, tehnologie, media, telecom, imobiliare, construcţii, infrastructură, inginerie, servicii financiare, piaţa de consum, bio-ştiinţe şi servicii profesionale.

Studiul a cuprins peste 9.600 de persoane cu funcţii de conducere în companii din Europa Centrală şi de Est, Europa de Vest, precum şi din America de Nord şi Asia - Pacific.

Lasă un comentariu