BIROURILE NEAERISITE SCAD EFICIENŢA ANGAJAŢILOR

Distribuie pe:

Oamenii de ştiinţă americani de la Universitatea Harvard şi de la Universitatea Syracuse, citaţi de descopera.ro, au constatat că spaţiile închise, pe care le folosim în fiecare zi, ne afectează sănătatea, iar aerul respirat la serviciu poate avea efecte nefaste asupra funcţiilor cognitive, din cauza marii concentraţii de bioxid de carbon.

„În studiul nostru, efectuat pe 24 de voluntari, am testat performanţele lor în trei medii de birou diferite. Cheia metrică au reprezentat-o părţile per milion (ppm) de bioxid de carbon (CO2): 5.000 de ppm este considerat în prezent limita de siguranţă pentru o zi de lucru de 8 ore, în timp ce 90.000 ppm e capabilă să ucidă în câteva minute.

Noi am experimentat trei niveluri diferite: 550 ppm (similar cu nivelurile de CO2 din aer liber), 945 ppm (indicator de CO2, care pare a fi cel mai comun în birouri) şi 1.400 ppm (încă prezent în multe birouri).

Prin efectuarea unor teste cognitive de către participanţi, la sfârşitul zilei, am reuşit să facem diferenţa între prezenţa clară a nivelurilor de CO2 şi funcţionarea creierului. Cei care lucrează cu 945 de ppm de dioxid de carbon din aer au înregistrat scoruri cu 15 la sută mai mici decât cei care au lucrat într-o cameră cu 550 ppm. Voluntarii cărora le-a revenit sarcina să-şi desfăşoare activitatea în birouri cu niveluri de 1.440 ppm au avut o productivitate cu 50 la sută mai scăzută decât grupul de 550 ppm, efectele negative simţindu-se în capacitatea de a utiliza informaţiile, de a răspunde la o criză şi abilitatea de a crea strategii. Concentraţiile de CO2 din interiorul încăperilor închise sunt influenţate de factori diverşi: sistemul de ventilaţie instalat, numărul de geamuri deschise, dar şi de numărul de persoane din birou.

Nivelurile de CO2 trebuie să fie mai profund investigate, şi nu doar la birouri sau spaţii de lucru, ci şi la şcoli şi în avioane, datorită influenţei acestora asupra funcţiei cognitive şi de luare a deciziilor.

Cercetarea noastră demonstrează că nivelurile de CO2 au un impact semnificativ asupra productivităţii, învăţării şi siguranţei. Un mediu curat îi face pe salariaţi să fie mai eficienţi, iar o încăpere bine aerisită, în care normele de mediu sunt respectate, duce la îmbunătăţirea performanţelor la locul de muncă. Pentru recâştigarea eficienţei, le recomandăm angajaţilor o scurtă ieşire la aer curat sau, pur şi simplu, deschiderea geamurilor.

Lasă un comentariu