La Liceul Teoretic „Gheorghe Marinescu" din Târgu-Mureș, O altfel de lecție

Distribuie pe:

Excursia tematică semestrială reprezintă o activitate devenită deja tradiție la Liceul Teoretic „Gheorghe Marinescu" din Târgu-Mureș. Cu acest prilej, cel puțin două aspecte merită să fie subliniate: valoarea educativă a activității (la care participă elevi și profesori din toată școala), dar și noul tip de relaționare profesor-elev.

Excursia desfășurată zilele trecute, în nordul Moldovei și în Bucovina, a îmbinat laturile spirituale, culturale și istorice, în modul cel mai plăcut. Printre obiectivele vizitate, cea mai impresionantă a fost, pentru cei mai mulți participanți, popasul la Sfânta Mănăstire Putna, ctitorie ce adăpostește și mormântul lui Ștefan cel Mare. „Ajunși la mănăstirea-monument (Mănăstirea Putna) în fapt de seară, sunetul clopotelor mi s-a părut mai profund, ca și cum trecutul și viitorul se îngemănau într-un prezent etern. Oboseala de peste zi s-a estompat, iar emoția pășirii într-un loc plin de credință și de istorie a fost doar un preambul la celelate momente pline de încărcătură afectivă: Cetatea de scaun a Sucevei, Copoul și teiul lui Eminescu, Sala Pașilor Pierduți … Locuri în care ne-am regăsit ca identități unice, care fac parte din marea familie a Civilizației românești", au fost impresiile unui participant la excursie, Cristian Emil Bloj.

Adevărate lecții de cultură s-au desfășurat și în Cetatea de scaun a Sucevei, pe aleile Parcului Copou, pe holurile Universității „Alexandru Ioan Cuza" din Iași, unde elevii au putut admira tablourile murale ale lui Sabin Bălașa, din renumita Sală a Pașilor Pierduți. „Traseul este astfel ales încât să contribuie la conturarea cât mai multor laturi educative", spunea directorul unității de învățământ, domnul profesor Cristian Vulc.

Totodată, acțiunea, la care au participat 124 elevi și zece cadre didactice, a constituit și o de intercunoaștere, dascălii și elevii având șansa să se cunoască altfel, într-un mediu nonformal, lipsit de îngrădirile impuse de cadrul formal al școlii, dar fără a depăși limitele bunului simț și al respectului reciproc.

Lasă un comentariu