CINE APĂRĂ COPIII ROMÂNIEI? “EXPERȚI” DUBIOȘI DIRIJEAZĂ DESTINUL ȘCOLII ROMÂNEȘTI

Distribuie pe:

Delegația ÎMPREUNĂ a Platformei civice cu același nume, mandatată de 330.000 de cetățeni români în campania “Apără copiii României, spune NU ideologiei de gen în educația din România”, a prezentat recent, în Comisia de învățământ a Senatului, aspectele de o gravitate maximă privind ideologizarea învățământului românesc prin intermediul activității “experților” străini de interesele reale ale școlii și societății românești.

Într-o scrisoare adresată Comisiei, membrii delegației semnalează faptul că procesul educațional din România este dirijat de entități din afara școlii publice, “dar cu efecte răvășitoare asupra ei”, iar eforturile semnatarilor de a afla numele “experților cooptați” de către MEC, calitatea și interesul în numele căruia acționează au rămas fără nici un răspuns din partea ministerului de resort. Prezentăm pasaje relevante din acest document, semnat de scriitorul dr. Mihai Gheorghiu, președintele Coaliției pentru Familie, istoricul și publicistul dr. Mircea Platon și av. Corina Săcrieru.

Lobby pentru entități private

Activitatea “experților” a fost și este invocată pentru a așeza procesul reformei sistemului românesc de învățământ dincolo de limitele responsabilității democratice. Cu alte cuvinte, “expertiza” comandată din rațiuni politice, ideologice ori chiar de profit, dar care eludează transparența democratică, a fost și este și în prezent folosită și constant redefinită (experți fiind astfel și “antreprenorii educaționali” sau diferitele organizații nonguvernamentale (ONG-uri) care fac, de fapt, lobby pentru diverse entități private), având ca obiectiv scoaterea procesului consolidării și perpetuării sistemului de educație din România în afara unei reale dezbateri publice, deci democratice.

Conflict de interese

Prezența în structurile care controlează procesul reformei învățământului preuniversitar din MEC a unor directori de școli private din România, prezență care este un exemplu evident de conflict de interese, vine să susțină cele mai sus menționate, cu atât mai mult cu cât singurul competitor real al învățământului privat este învățământul public, a cărui continuă degradare cauzată de reformele neîntrerupte din ultimele două decenii a avut ca efect direct și imediat creșterea “cotei de piață” a învățământului privat.

Școala - pe mâna ONG-urilor

În strânsă legătură cu cele de mai sus, adăugăm că, în prezent, numeroase ONG-uri desfășoară diverse programe de schimbare la firul ierbii a învățământului românesc. Sute de școli din România au fost înscrise de directorii lor în aceste programe, deschizând astfel porțile unor organisme a căror acțiune în sânul sistemului de învățământ public din România se desfășoară “cu sprijinul Ministerului Educației Naționale”, deși nu a avut loc nicio dezbatere publică în acest sens.

“Expertiză” discutabilă...

Alte exemple de “expertiză” discutabilă propusă de MEC oferă un raport asupra reformei învățământului românesc realizat de un grup de “experți” care cuprindea antreprenori educaționali, oameni de afaceri și directori de școli private. Documentul oferă exemple ale efectelor devastatoare pentru disciplinele respective în învățământul gimnazial și liceal:

* unirea Matematicii cu Informatica în clasele V-VIII;

* transformarea Fizicii, Chimiei și a Biologiei în disciplinele “științele vieții” și “științele mediului”;

* transformarea Istoriei în “Educație pentru societate”;

* reducerea istoriei universale a evului mediu, predată la clasa a VI-a, la doar trei nume: Ludovic al XIV-lea, Soliman Magnificul și Țarul Petru;

* predarea a două secole din istoria poporului român (XIV-XVI) în doar două ore, timp în care profesorul trebuie să îi prezinte pe: Mircea cel Bătrân, Alexandru cel Bun, Iancu de Hunedoara, Vlad Țepeș, Ștefan cel Mare și Mihai Viteazul.

Imigranți... în propria limbă

La nivelul gimnaziului se urmărește să se ,,dezvolte în principal interesul pentru știință, arte, studiu și muncă”, limba și literatura română, istoria și geografia fiind trecute pe linie moartă. Literatura română, conform acestei “viziuni”, nu mai este studiată și cronologic, în context istoric, ci doar ca “știință a comunicării” în limba română, asemeni limbilor străine, învățate și ele ca pure instrumente de comunicare, nu ca porți spre sisteme culturale complexe, structurate diacronic.

Studiul (dacă se mai poate spune astfel) românei - ca limbă și ca literatură - în ciclul secundar (gimnaziu și liceu) își propune obiective de un primitivism evident.

Practic, prin acest program, românii vor fi antrenați să devină imigranți în propria limbă. Noțiunile și abilitățile primare care li se vor preda până la 16 ani îi vor lăsa incapabili să analizeze mesaje mai complexe, să facă analiza manipulărilor și sinteza cunoștințelor, să își rotunjească un orizont de cultură, să devină cetățeni responsabili. Soiul de alfabetizare funcțională la care îi va expune “viziunea” “experților” de la Institutul de Științe ale Educației nu va modela decât consumatori de sloganuri și de emoții, oameni capabili să descifreze enunțuri primare, dar incapabili să înțeleagă texte literare clasice sau să analizeze/ deconstruiască, de exemplu, discursuri electorale sau clipuri electorale mincinoase.

O problemă gravă, care privește sute de mii de cetățeni...

Pornind de la campania noastră, Apără copiii României, campanie generată de experimentele de ideologie de gen aplicate asupra copiilor români (...), denunțăm modalitatea de implementare a acestor proiecte, fără o dezbatere reală în societatea românească, ci doar cu invitarea anumitor ONG-uri cu platformă ideologică univocă, fără consultarea reală a profesorilor cu experiență, ci doar a profesorilor participanți la cursurile acelor ONG-uri, fără consultarea asociațiilor de elevi din toată țara, ci doar a celor preferate pe criterii netransparente și, mai ales, fără a cunoaște numele experților cooptați de MEC și ISE și calitatea în care aceștia acționează.

Față de faptul că în manualele școlare din România au început să pătrundă noțiuni de ideologie de gen, în data de 25 martie 2019, mandatată de 330.000 de cetățeni români, Platforma civică ÎMPREUNĂ a notificat Ministerul Educației Naționale (MEC) și Institutul de Științe ale Educației cu privire la refuzul introducerii ideologiei de gen în educația școlară.

(...) MEN a răspuns că “experții cooptați cu atribuții în evaluarea proiectelor de manuale școlare verifică respectarea principiilor nediscriminării de orice fel.”

Prin acest răspuns, MEN nu doar că nu adresează concret fondul problemei notificate ci, mai mult, dă dovadă de lipsă de transparență, necomunicând cine sunt acești “experți cooptați” și calitatea în care aceștia acționează.

(...) Desconsiderarea de către MEC/MEN a solicitărilor primite din partea a 330.000 de cetățeni români reprezintă o problemă gravă în sine, dat fiind că intruziunea oricărei forme a ideologiei de gen în educația copiilor constituie o încălcare a dreptului acestora de a nu fi supuși abuzului, neglijenței, violenței și exploatării, întrucât prin aceste acțiuni sunt periclitate dezvoltarea mentală, spirituală, morală a copilului, conform art. 89 alin. (1) din Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului.

Stimați membri ai Comisiei, în fața desconsiderării abuzive a autorităților de resort, vă predăm această problemă gravă care, deși privește sute de mii de cetățeni, a rămas nesoluționată.

(...) Credem de asemenea că, în România, scopul școlii este însușirea cunoștințelor și obținerea de rezultate cât mai bune de către elevi, iar nu reeducarea acestora din urmă în sensul că pot fi orice gen, indiferent de datul biologic în care s-au născut, și asta doar în baza unei ideologii fără fundament științific, susținută de “experți”. (pentru textul integral, vezi platforma-impreuna.ro). Titlul și subtitlurile ne aparțin.

Lasă un comentariu