DIN CICLUL „ROMÂNIA FASCINANTĂ" DE LA POVEȘTI VÂNĂTOREȘTI... LA POVEȘTI PESCĂREȘTI

Distribuie pe:

Guvernul a renunțat, în ședința de săptămâna aceasta, la parteneriatele public-private în privința construirii de autostrăzi și a anunțat transferul unor proiecte de investiții precum: căi rutiere, ferate, aeroporturi, spitale (inclusiv „spitalul regional Târgu-Mureș" - ??!!) sau hidrocentrale, de la Comisia Națională de Strategie și Prognoză către ministerele Transporturilor, Sănătății sau Economiei. Șeful Cancelariei premierului, dl Ionel Dancă, a precizat că Guvernul intenționează accesarea de fonduri europene pentru Autostrada Unirii, iar Autostrada Comarnic - Brașov poate fi finanțată „din fonduri europene, naționale sau alte fonduri atrase".

Multe din aceste proiecte - a explicat dl Dancă (sursa. agerpres.ro) - „au fost mult timp îngropate la Comisia Națională de Strategie și Prognoză în vederea finalizării unor proceduri de parteneriat public-privat care nu aveau nicio șansă de realizare". Proiectele cu pricina urmează să fie dezgropate, readuse la viață și mutate cu ambulanța în bătătura ministerelor de resort, unde vor fi supuse, din câte înțelegem, unei analize amănunțite, întrucât „multe sunt într-un stadiu incipient sau într-un stadiu în care nu s-au efectuat niciun fel de demersuri în vederea realizării lor" (...)

„Astfel încât, decizia Guvernului a fost tocmai pentru a debloca situația acestor proiecte. Acolo unde există sursă de finanțare națională sau fonduri europene sau alte fonduri atrase, să fie realizate la nivelul ministerelor de resort", a mai declarat dl Dancă, precizând că, „într-un termen de 10 zile se predau/preiau proiectele", iar ministerele să vină cu soluții și strategii. Cu alte cuvinte, acolo unde există sursă de finanțare națională, să se recurgă la dânsa. Acolo unde nu există, să nu se recurgă. Acolo unde există fonduri europene sau fonduri atrase, să se realizeze; acolo unde nu există surse atrase, să se atragă, numaidecât.

În ce privește Autostrada Unirii, Târgu-Mureș - Iași, care va scoate Moldova din sărăcie și o va lega de Transilvania istorică, chiar ministrul, Bode, de resort a lămurit situația, în sensul că soluția este cât se poate de clară, atâta doar că, deocamdată, nu se știe cât costă obiectivul, iar când se va ști, se va discuta la nivelul Comisiei Europene care să finanțeze acest proiect, într-o bună zi… Totuși, vestea bună e că sunt bani pentru finalizarea revizuirii (sau revizuirea finalizării?) studiului de fezabilitate, care va fi gata la anu': „Pentru autostrada Unirii, Târgu-Mureș - Iași, Guvernul Orban, prin proiectul de buget, a alocat întreaga sumă necesară finalizării revizuirii studiului de fezabilitate pe tronsonul Târgu-Mureș - Târgu Neamț, aproximativ 200 de km. Pe tronsonul Târgu-Mureș - Iași (...), acel parteneriat public-privat va fi anulat. Se predă și acest obiectiv către Ministerul Transporturilor, Ministerul Transporturilor va veni cu soluția. Soluția este una cât se poate de clară: finanțarea din fonduri europene a revizuirii studiului de fezabilitate. Și pe acest tronson Târgu Neamț - Iași vom avea anul viitor o documentație cap coadă studiu de fezabilitate revizuit de la Târgu-Mureș până la Iași și în acel moment putem discuta despre variante de finanțare. Este falsă ideea că nu avem finanțare, că nu avem fonduri europene, dar noi, în acest moment, nu știm cât costă acest obiectiv", a spus dl ministru.

 Revenind la dl Dancă, acesta a pus punctul pe i: „Multe dintre proiecte sunt povești vânătorești de pe Lacul Belina, gândite de Dragnea cu Vâlcov, nu au niciun temei în realitate că ar putea fi vreodată realizate, dar, ele sigur, trebuie analizate și văzut în ce măsură pot fi finanțate".

Așa gândeam și noi: trebuie analizat, văzut gândit, revizuit, etapizat finalizat… Vorba unui fost președinte (de țară, parcă): „Lăsați-ne să terminăm ce avem de început"…

…Adevăru-i că, ne cam săturasem de povești vânătorești. Cele pescărești sunt mult mai fermecătoare. Și mai gogonate.

Lasă un comentariu