O INCURSIUNE ÎN COFETĂRIA CHEESECAKE-URILOR (I)

Distribuie pe:

Într-o plimbare pe Bulevardul Cetății m-am oprit în dreptul unei clădiri impresionante pe a cărei fațadă am citit The Cheesecake House furnizor al Casei Regale. Iată povestea delicioaselor deserturi degustate de mine în acea zi:

- Bună ziua. Vă rog să ne spuneți câteva cuvinte despre dvs.

- Trei tineri antreprenori, pasionați de arta gătitului, amatori de dulciuri, dornici de a împărtăși rețetele proprii pe piața deserturilor din orașul natal Târgu- Mureș și nu numai. Dorim să devenim cunoscuți prin calitatea și originalitatea produselor noastre, prin folosirea de materii prime de cea mai înaltă calitate, cheesecake-urile noastre să cucerească prin textura fină și densă.

“Engineers by day, bakers by night”

- Care e povestea business-ului Cheesecake House? Cum ați pornit această afacere?

- Povestea The Cheesecake House a început în urmă cu 3 ani, însă pasiunea de a fi în bucătărie datează de când eram mici copii. Practic, în prima fază, Sabina și Anca s-au gândit la acest business, Anca fiind la vremea respectivă în SUA. Sabina a început să facă destul de des cheesecake și Anca îi mai trimitea diverse ponturi (dat fiind că la ei este un desert celebru). Din acest motiv, la revenirea Ancăi în țară, au hotărât să pună bazele business-ului și deoarece sunt firi mai creative, când s-au văzut puse în fața faptului și au văzut de câtă birocrație e vorba și ce costuri implică, au fost la un pas de a renunța. Ulterior a intervenit Vlad, fiind o fire mai pragmatică și obișnuit cu ceea ce înseamnă acte și proiecte și am aplicat pentru un proiect Start-Up. Între timp cheesecake-ul nostru a început să fie gustat de tot mai mulți aporpiați, iar feedback-ul era unul pozitiv. Astfel am hotărât să punem bazele afacerii, idea fiind din start deschiderea unei cofetării. Am aplicat pentru un proiect Start-Up, însă fără succes, lucru care ne-a deviat puțin de la ideea inițială. Nu am renunțat, și ulterior, din resurse proprii, am reușit să deschidem un mic laborator de producție. După un an de funcționare doar în regim de comandă prealabilă, am reușit să deschidem cofetăria mult visată, respectiv dezvoltarea spațiului de producție.

- Ce provocări ați avut în deschiderea afacerii?

- Cred că provocarea majoră a constat în birocrație. Din păcate, la noi depinzi în deschiderea unei afaceri de diverse instituții, care, de cele mai multe ori, nu sunt pe aceeași frecvență, și atunci te obligă să te plimbi între ele până găsești o cale de mijloc pentru obținerea semnăturilor. O altă provocare pe care o considerăm că o are orice început este percepția clienților față de un produs nou, însă noi am încercat să concepem un produs cât mai atractiv și să interacționăm cu clienții noștri pe rețelele de socializare pentru ca aceștia să învețe cât mai multe despre produsul nostru și să fie curioși să îl încerce.

- Cum v-ați ales primele rețete?

- De fapt și de drept, noi în momentul de față lucrăm cu o singură rețetă pe care, în funcție de sortiment, o stilizăm cu diferite arome sau ingrediente. Însă să nu credeți că am ajuns la această rețetă ușor. Putem spune că am lucrat la ea mai bine de un an. Primele sortimente de cheesecake alese au fost cele mai des întâlnite, precum New York, Original, Creme Brulle, Caramel Sărat (acesta fiind încă cel mai solicitat cheesecake fără să sufere modificări în decursul anilor).

- Cum vă alegeți materia primă?

- Când am luat decizia să creăm acest brand, am relizat 10 sortimente de început, însă pe fiecare dintre acestea le-am realizat cu materie primă de la diferiți producători. Am invitat mai multe persoane și le-am dat un tabel în care să noteze gustul, consistența și aspectul. În urma deliberării am rămas pe materia primă pe care o folosim și în prezent, materie primă furnizată de către producători locali.

Dat fiind faptrul că deja am ajuns la peste 30 de sortimente de cheesecake, materiile prime pe care le folosim cresc constant și atunci pentru fiecare dintre acestea realizăm un studiu de piață, după care le testăm și alegem ceea ce se va regăsi ulterior în produsele noastre.

- Cum decurge procesul de creație al unei prăjituri?

- Întotdeauna la lansarea unui sortiment nou încercăm să avem în vedere produsele sezoniere sau evenimentele care vor veni. Odată ce am stabilit acest aspect, adăugăm ingrediente care să potențeze și mai mult gustul lor, sau dacă realizăm ceva pentru un eveniment, lucrăm foarte mult pe aspectul de ansamblu, încât să creăm o poveste.

(va urma )

Lasă un comentariu