O PROBLEMĂ DE IGIENĂ COLECTIVĂ NEREZOLVATĂ

Distribuie pe:

În situația unor măsuri care au fost impuse, ca reguli obligatorii, privind cele de igienă personală și colectivă, datorită pandemiei, a scăpat din vedere un aspect care nu trebuie neglijat, indiferent că este vorba de pandemie sau nu. Vizate să dispună această regulă ar fi Ministerul Sănătății, Ministerul Comerțului și Mediului de Afaceri, Protecția Consumatorilor. Este vorba de faptul că, mai ales în perioadele caniculare ale verii, crește considerabil consumul de bere, băuturi răcoritoare și energizante. Multe persoane, când intră la cumpărături într-un magazin, își iau și ceva răcoritor din spațiul frigorific în care acestea sunt depozitate și aleg de acolo ce-și doresc. Este evident că o băutură răcoritoare scoasă din frigiderul magazinului este pentru consumul imediat. După cum știm, atât berile, cât și băuturile răcoritoare sunt comercializate în ambalaje din material plastic, sticle și doze din aluminiu. Cu aceasta din urmă, ca formă de comercializare, este problema. Cumpărătorul, după ce a cumpărat o băutură astfel ambalată, indiferent unde, desface doza cu cheia și începe să consume. Conținutul dozei, până să ajungă în gura consumatorului, spală o parte a capacul superior al dozei, apoi ajunge în stomacul său. Să avem în vedere că aceste doze, de la producător, în depozite și de acolo în rețeaua comercială, trec prin multe mâini și spații închise, iar depunerile de microbi pe această marfă nu pot fi neglijate. Pentru a preîntâmpina infecții colective ale consumatorilor care aleg astfel de produse, producătorii de bere și băuturi răcoritoare care ambalează băuturi în doze ar trebui obligați ca la ambalare să monteze și o folie protectoare, pe cartea superioară, unde se află și cheia cu care se desface capacul. Deocamdată, acest fapt nu se întâmplă decât la un producător al unui sortiment de bere. Aceste doze sunt de capacități de 330 mililitri, 500 mililitri și mai rar, de un litru. Într-un magazin s-au vândut la promiție pachete care conțineau un cal de bere, asta înseamnă de capacitate un litru, în care se afla o doză de bere de un litru.

ANTECEDENTE, CU PÂINEA NOASTRĂ CEA DE TOATE ZILELE

Cine își amintește, cu ani în urmă, pâinea nu era livrată în pungi de material plastic. Acest obicei s-a impus mai recent, dar încă și acum sunt comercianți care livrează marfă neambalată. Ce se întâmplă de fapt? Pâinea neambalată ajunge prin multe mâini în depozitul producătorului. De acolo se ordonează în lăzi. Când se încarcă mașina de transport pentru livrare, de multe ori lăzile sunt așezate pe sol în coloane, iar de acolo se încarcă mașina. Uneori maișinile sunt prăfuite în interior. Când ajunge mașina de livrare la magazin, frecvent aceste lăzi cu pâine au fost și sunt depuse mai întâi pe trotuar, iar de acolo se descarcă lăzile cu pâine pe rafturile magazinelor. La acea vreme, primisem foarte multe reclamații privind această stare de lucruri, mai ales de la persoane care au constatat acasă, după ce cumpăraseră pâine, că avea coaja prăfuită, fie cu o scoarță de noroi. Față de aceste reclamații răspundeam că sunt multe nereguli, dar problema pâinii nu este cea mai gravă. Problemele cele mai grave se întâmplă dacă nu sunt respectate regulile de igienă la produse precum carne, ceea ce include și peștele, laptele și produsele lactate, conserve și produse expirate din termenele de garanție.

Lasă un comentariu