UN “CIOT”... EXEMPLAR!

Distribuie pe:

Lotul de 4,5 km din Autostrada Transilvania, plus 4,5 de drum de legătură cu două benzi pe sens la sud de Târgu-Mureș (constructor - firma austriacă STRABAG) pot fi terminate “fără probleme” până la finele acestui an, înainte de termenul contractual preconizat pentru primă-vara anului viitor, apreciază Asociația Proinfrastructută, în urma unei filmări realizate recent în zona șantierului.

“Din cauza lungimii mici, ciotul nu rezolvă decât probleme de trafic locale, însă el este foarte important din alt punct de vedere: a fost construit, practic, într-un an și jumătate”, afirmă cei de la Proinfrastructură, în situația în care, spun aceștia, “trăim în țara unde autostrăzile se execută în 7 ani (A10 Sebeș-Turda 1 și 2), ori contractele sunt reziliate poate chiar de trei ori (A3 Chiribiș-Biharia), ori reziliate abuziv (A1 Lugoj-Deva 2 unde fostul ministru Cuc și fostul director al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ștefan Ioniță, sunt direct responsabili pentru despăgubirea de 236 milioane de lei plătită de români)”.

“Ciotul” respectiv reprezintă “un succes relativ, primul constructor după era Bechtel renunțând după ce CNAIR a întârziat nepermis rezolvarea birocrației”.

În momentul semnării contractului de execuție cu STRABAG, întreg traseul era expropriat, avizele și acordurile necesare erau obținute, a existat autorizație de construire valabilă și nici nu s-au ivit ridicolele “surprize pe traseu: cimitire, fabrici sau lilieci”, mai precizează autorii.

Aceștia solicită oficialilor CNAIR să ia exemplu din acest proiect, pe toate autostrăzile viitoare, mai ales pe A7 Ploiești-Siret, acolo unde viitorii antreprenori doar vor executa lucrările, proiectul tehnic fiind livrat de CNAIR la licitație. (sursa foto - Asociația Proinfrastructură)

ILEANA SANDU

Lasă un comentariu