ÎNMATRICULĂRILE DE AUTOTURISME NOI AU CRESCUT CU 12% ÎN PRIMELE ȘAPTE LUNI

Distribuie pe:

Un număr de 70.028 autoturisme noi au fost înmatriculate în România în primele șapte luni, în creștere cu 12,1%, comparativ cu aceeași perioadă din 2021, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Conform sursei citate, după evoluția importantă a primelor luni, iulie 2022 vine cu o scădere de 18,9% a înmatriculărilor de autovehicule față de anul precedent, după cinci luni de creștere de la începutul acestui an.

“Dacă ne raportăm la anii anteriori, luna iulie 2022 este în scădere cu 2,6% față de perioada similară din anul 2020 și cu 43,9% în scădere față de iulie 2021”, susțin reprezentanții APIA.

În piața națională, Top 10 mărci autoturisme, plus autovehicule comerciale, după șapte luni din 2022, este condus de Dacia (20.124 unități), urmată de Ford (7.070 unități), Toyota (6.112 unități), Renault (5.744 unități), Hyundai (5.612 unități), Volkswagen (5.036 unități), Skoda (4.839 unități), Mercedes Benz (4.168 unități), Peugeot (2.477 unități) și BMW (1.696 unități).

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 83% din total) au înregistrat, în luna iulie 2022, un volum de 11.987 unități, cu 22% mai puțin decât în luna similară din 2021.

“În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele șapte luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creștere de 10,1% față de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,3%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 29,3% față de primele șapte luni din 2021 și dețin o cotă de 14,1% din total”, precizează sursa citată.

Pe de altă parte, autoturismele “electrificate”, respectiv cele electrice (100% și hibride plugin), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după șapte luni din 2022, o cotă de piață de 20,7%, care depășește cu 6,6% și 4.636 unități cota deținută de motoarele diesel.

Mașinile electrice (Full Electric) au ajuns să reprezinte 7,9% din piața românească în primele șapte luni ale anului 2022, cu o creștere spectaculoasă față de aceeași perioadă a anului 2021, când reprezentau doar 1,9% din piață.

Tot acestea în luna iulie au înregistrat o creștere cu 10,9% față de iulie 2021. Mai important este faptul că în luna iulie 2022, față de perioada similară din 2021, autoturismele full electric au înregistrat o creștere de 47,8%.

Lasă un comentariu