Până în 23 noiembrie, fosele septice trebuie înregistrate la Primărie!

Distribuie pe:

Potrivit HG nr. 714/2022, care se aplică din 27 mai a.c., primăriile au avut termen (până la 25 august) să înființeze un registru de evidență a sistemelor individuale de colectare și epurare a apelor uzate din localități.

“Proprietarul spațiilor conectate la sistemul individual adecvat de epurare are obligația să înscrie sistemul de epurare în registrul autorității publice locale pentru evidența unor astfel de sisteme, în termen de 120 de zile de la conectarea incintei la sistemul de colectare și (sau) epurare a apelor uzate.

Pentru diminuarea poluării pânzei freatice și a apelor de suprafață, autoritățile au stabilit obligația celor ce dețin fose septice de a se înscrie într-un registru organizat de primării. Obligația se aplică, atât foselor septice în construcție, cât și celor construite deja, deținătorii celor din urmă fiind obligați să le înscrie la primărie. În caz contrar, deținătorii foselor septice riscă amenzi de până la 10.000 de lei”, potrivit avocatnet.ro.

În plus, în termen de 180 de zile de la intrarea în vigoare a HG 714/2022, adică până pe 23 noiembrie, și proprietarii de fose septice construite înainte de 27 mai 2022 au aceeași obligație.

Înscrierea în registrul de evidență se poate face fie direct la primărie, fie online, dacă primăria a stabilit organizarea acestui registru astfel.

Neînregistrarea foselor septice în registrul de evidență la termenele amintite poate aduce, atât persoanelor fizice, cât și celor juridice, amenzi cuprinse între 5.000 și 10.000 de lei. (L.P.)

Lucreția Pop

Lasă un comentariu