De ce avem nevoie de Schengen ca de aer? Guvernul României nu vrea să apere poporul român la Curtea de Justiție a UE

Distribuie pe:

Am realizat o analiză în care am prezentat avantajele pe care le-ar avea România după intrarea în Schengen și motivele pentru care Austria și Olanda fac tot ce pot ca SĂ NE ȚINĂ SĂRACI și SĂ PROFITE de bogațiile noastre prin blocarea aderării la Schengen.

Un MARE avantaj al ROMÂNIEI este PORTUL CONSTANȚA - zona de port, care include Mangalia, Năvodari și Constanța, face din acest OBIECTIV STRATEGIC unul dintre cele mai importante porturi din lume, pentru că poate fi folosit și ca PORT MILITAR. De asemenea, faptul că în apropierea portului este situată Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu, unde SUA și NATO au efective militare și tehnologie, face din CONSTANȚA unul dintre cele mai apărate porturi din UE. Am menționat aici și SUA, deoarece România are un avantaj strategic considerabil prin faptul că pe lângă apartenența la NATO, are și un PARTENERIAT STRATEGIC cu SUA.

De asemenea, din punct de vedere ECONOMIC, Portul Constanța este foarte valoros și poate schimba nivelul de trai al românilor pentru că: poziționarea geogafică îi permite să se dezvolte nelimitat, lucru favorizat de forma și lungimea țărmului, avantaje pe care alte porturi din zonă nu le au, așa cum este cazul portului bulgăresc Varna, sau al altor porturi din lume; conectat la Coridorul 4 european de transport, portul Constanța poate aproviziona cu mărfuri Europa Centrală și de Est la un preț foarte avantajos, o să explic mai jos de ce; cam toate fabricile/industriile importante sunt plasate în apropierea unor porturi mari, pentru a se aproviziona ușor și ieftin cu materii prime și pentru a-și exporta produsele finite ușor și la un preț avantajos. Spre exemplu, Olanda beneficiază din plin de aceste avantaje și realizează un Produs Intern Brut/cap de locuitor de aproape de 10 ori cât România și nu vrea să împartă cu noi volumul de mărfuri transportate spre Europa. În Olanda intră anual 20 de milioane de containere de marfă prin porturile Rotterdam (cel mai mare din lume) și Amsterdam.

În prezent, în portul Constanța intră anual cel mult 1,2 milioane de containere de marfă. Extinderea portului și acceptarea României în Schengen ar permite țării noastre să crească numărul de containere din port. Asta ar genera PIERDERI în cazul unor state ca OLANDA, deoarece transportul și taxele din portul CONSTANȚA sunt mai mici decât în EUROPA.

Vă dau două exemple concrete:

Pe ruta CHINA-CONSTANȚA, un container este transportat cu prețul de 4-6 mii de dolari și parcurge distanța de 15954 km (8615 mile marine) în aproximativ 36 de zile;

Pe ruta CHINA-ROTTERDAM, un container este transportat cu prețul de 7-9 mii de dolari și parcurge distanța de 23275 km (12568 mile marine) în aproximativ 52 de zile.

După cum vedeți aceste exemple, transportul de marfă către EUROPA prin ROMÂNIA este mult mai ieftin și mai rapid decât prin OLANDA. E absolut normal că Olanda nu vrea să piardă în favoarea ROMÂNIEI, dar nu este CORECT și nici MORAL că ne este blocat accesul la Schengen.

Mai grav este faptul că guvernanții noștri nu vor să lupte în FAVOARE ROMÂNIEI și să atace la Curtea de Justiție a UE decizia de neadmitere a țării noastre în Schengen, deși europarlamentarul Eugen Tomac a solicitat decidenților români să demareze procedura de sesizare a Curții de Justiție a UE privind nelegalitatea dreptului de veto exprimat de Olanda și Austria în decembrie 2022.

Radu Pescar

Lasă un comentariu