Copiii cu tați care le citesc învață mai bine

Distribuie pe:

Cercetătorii britanici de la Universitatea din Leeds, citați de edupedu.ro, susțin că copiii ai căror tați le citesc și se joacă cu ei înregistrează o creștere semnificativă a rezultatelor la învățătură, în școala primară.

Potrivit studiului, chiar și numai 10 minute pe zi de activități tată - copil au rezultate bune. Atunci când au loc în faza preșcolară, ele produc un avantaj educațional copiilor în primul an de școală, iar o implicare a tatălui atunci când copilul are cinci ani duce la performanțe mai bune atunci când copilul are șapte ani, efectul fiind mai pronunțat în cazul matematicii.

Studiul specialiștilor britanici a concluzionat că în timp ce activitățile cu tații au un impact asupra rezultatelor educaționale, mamele au un impact mai puternic asupra comportamentelor emoționale și sociale ale copiilor.

Astfel, ei recomandă ca școlile și grădinițele să solicite, dacă se poate, contactele ambilor părinți, pentru a dezvolta strategii privind o implicare mai mare și a taților în viața copiilor.

“Mamele tind în continuare să își asume rolul de principal responsabil pentru îngrijirea copilului și, drept urmare, tind să desfășoare cele mai multe astfel de activități, dar dacă tații se implică activ în îngrijirea copiilor, acest lucru crește în mod semnificativ probabilitatea ca acei copii să obțină rezultate mai bune în școala primară. De aceea este esențial să încurajăm și să sprijinim tații să împartă cu mamele activitățile de îngrijire a copilului, dintr-o fază timpurie a viații acestuia”, concluzionează experții britanici. (L.P.)

Lucreția Pop

(Sursa foto: pexels.com)

Lasă un comentariu