Portul Constanța a aderat la Ruta Internațională de Transport feroviar - Trans-Caspică

Distribuie pe:

Se discută mult despre criza forței de muncă și efectele ei negative asupra dezvoltării economice a țărilor europene și de peste ocean. În același timp, se critică slaba preocupare a guvernului în privința sporirii investițiilor în sectoare strategice în vederea creării de locuri de muncă bine plătite, pentru a determina întoarcerea acasă a românilor plecați să lucreze în afara țării pentru companii străine.

Iată că, în a doua decadă a lunii curente (septembrie), la Constanța, a avut loc un eveniment organizat de Administrația Porturilor Maritime Constanța, „când grupul Grampet a aderat la Ruta de Transport Internațională Trans-Caspică (TITR). Ruta TITR are o lungime totală de 9.500 de kilometri, dintre care 860 de kilometri traversează teritoriul României (Coridorul Feroviar IV, pe relația Portul Constanța-Curtici)". De fapt, „cel mai mare grup feroviar din România a aderat la asociația „Ruta de Transport Internațional Trans-Caspică", un proiect care poate transforma țara noastră într-o platformă logistică pentru Europa și Asia, generând în jur de 100.000 de noi locuri de muncă și contribuții la bugetul statului de peste un miliard de euro".

Proiectul își propune să dezvolte transportul multimodal care să facă legătura dintre China, Kazahstan, Azerbaidjan, Georgia, Turcia și Europa. De fapt, proiectul acesta a fost inițiat de guvernele din China, Kazahstan și Azerbaidjan, de care beneficiază și România prin crearea a 100.000 de noi locuri de muncă și o platformă logistică pentru Europa și Asia, Orientul Apropiat și Îndepărtat.

„Suntem onorați să ne alăturăm acestui parteneriat care ne aduce mai aproape de obiectivul strategic pe care l-am conturat încă de acum 20 de ani - acela de a lega pe calea ferată Marea Nordului de Marea Chinei de Est", a declarat președintele grupului Grampet, Gruia Stoica. El atrăgea atenția, la Conferința anuală de Transporturi și Infrastructură, organizată în luna martie de revista Capital, „printr-un nou semnal de alarmă referitor la oportunitățile de care ar putea beneficia România dacă autoritățile s-ar implica mult mai activ în proiectul derulat de Republica Chineză, care va investi 200 de miliarde de dolari pentru a reface legăturile comerciale, mai ales pe calea ferată, între Asia și Europa".

Președintele grupului Grampet, Gruia Stoica, spunea atunci: „Am putea să transformăm România într-o platformă logistică pentru Orientul Apropiat și Îndepărtat, bineînțeles legat de portul Constanța. Nu suntem departe de a face acest lucru dacă am avea niște discuții un pic mai dese cu autoritățile și dacă ele s-ar apleca cu adevărat asupra acestei platforme". El mai preciza că România ar avea de câștigat la bugetul de stat peste un miliard de euro și ar putea fi create zeci de mii de noi locuri de muncă. Important de evidențiat e faptul că: „Operatorii feroviari din cadrul grupului Grampet dețin și exploatează un parc de aproape 20.000 de vagoane și 400 de locomotive. De asemenea, transportă anual 22 milioane de tone de mărfuri, dintre care peste 20% la nivel european". Faptul demonstrează că „și în România sunt companii cu capital privat, capabile să participe în proiectele internaționale complexe. Grupul feroviar Grampet deține o cotă totală de piață de aproximativ 30%", arăta Sorin Chinde, director general al grupului.

„Transportul de marfă pe calea ferată a înregistrat, anul trecut, cea mai bună evoluție, o creștere de 6,6% a volumului de marfă transportat, dar este încă la mare distanță de cel rutier, care are o pondere de 62% din total. Deci, transportul feroviar de marfă are loc să crească mult, însă problemele de ordin tehnic de la nivelul infrastructurii" și neglijența ministerului de resort, a guvernului, referitoare la problemele interne (investiții în infrastructură) și referitoare la marile proiecte internaționale cum este binecunoscutul „Drum al Mătăsii" la care să adere și România, sunt adevăratele obstacole în calea dezvoltării acestui important sector. De fapt, la recentul Summit al „Celor Trei Mări", Polonia a propus legarea Portului Constanța de Portul din Gdansk, printr-o cale ferată de mare viteză de o deosebită importanță economică și strategică a întregii zone europene străbătută de acest drum feroviar și mai ales pentru Portul Constanța.

 

Lasă un comentariu