VICEPRIMARUL MUNICIPIULUI TÂRGU-MUREȘ, GYÖRGY ALEXANDRU: “TRANSMIT TUTUROR TÂRGUMUREȘENILOR FAPTUL CĂ GUNOIUL NU VA RĂMÂNE ÎN STRADĂ!”

Distribuie pe:

Am adresat o interpelare viceprimarului municipiului Târgu-Mureș, GYÖRGY ALEXANDRU, în legătură cu situația, la zi, a mult discutatei chestiuni a gunoiului menajer din oraș. Vă oferim răspunsul integral, fără vreun comentariu:

“Pentru început, aș dori să fac un scurt rezumat asupra situației legale, din acest moment:

În data de 16.06.2020, s-a încheiat între Primăria Municipiului Târgu-Mureș și operatorul de salubritate S.C. SuylevySalubriserv S.R.L., contractul nr. 48, cu o durată de 12 luni, ce are ca obiect salubritatea pe toată raza teritorial-administrativă a municipiului Târgu-Mureș, prin acțiuni colectare-transport deșeuri. Valoarea contractului este de 37.723.732 lei, din care s-a achitat până în prezent suma de 22.256.465 lei, în acord cu prevederilor contractuale.

Din acest contract, operatorul de salubritate a colectat anumite cantități de deșeuri, facturând însă eronat.

Primăria municipiului Târgu-Mureș, ca autoritate contractantă ce plătește orice serviciu prestat din bani publici, a solicitat toate informațiile pentru verificarea facturilor emise, însă S.C. SylevySalubriserv S.R.L. nu le-au oferit până în acest moment. Mai mult, au ales să suspende activitatea de colectare a deșeurilor, punând în risc toți locuitorii orașului, prin necolectarea gunoiului menajer.

Aș dori să subliniez faptul că salubritatea este un serviciu de utilitate publică, acesta continuând, în mod obligatoriu, pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea contractului.

Un alt aspect important, pe care S.C. SylevySalubriserv S.R.L. nu cred că l-a luat în considerare, este faptul că noi suntem, în acest moment, în plină stare de alertă.

Deci, în conformitate cu prevederile OUG nr. 70/2020 operatorul are obligația legală de a asigura serviciul:

“Pe perioada stării de alertă, operatorii de apă, canal și salubritate asigură continuitatea furnizării serviciilor de utilități respective, iar în situația în care este incident un motiv de debranșare/deconectare, amână efectuarea acestei operațiuni până la încetarea stării de alertă”.

Vreau să specific, încă o dată, faptul că Primăria Târgu-Mureș nu înregistrează datorii în acest moment, nici față de S.C. SylevySalubriserv SRL.

De asemenea, doresc să transmit tuturor târgumureșenilor faptul că gunoiul nu va rămâne în stradă!

Împreună cu colegii mei din Consiliul Local și executivul din Primăria Târgu-Mureș vom găsi o soluție pentru ca lucrurile să intre în normal în orașul nostru, în cel mai scurt timp.”

 

Lasă un comentariu