RETROSPECTIVĂ 2017 - ANUL RELANSĂRII PROIECTELOR DE AUTOSTRĂZI … KILOMETRII PUȚINI!

Distribuie pe:

În anul 2017 Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a relansat construcția la câteva sute de kilometri de autostradă, dar a recepționat doar 15,4 kilometri noi, pentru punerea în circulație, lungimea totală a șoselelor de mare viteză ajungând la 748 km.

În ceea ce privește lucrările la proiectele de autostrăzi aflate în execuție, CNAIR a obținut în 2017 cele mai importante progrese. Dintre toate proiectele de autostrăzi aflate în construcție în acest moment, cel mai avansat este lotul 3 al autostrăzii Sebeș - Turda, care la ora actuală este aproape finalizat, a comunicat recent CNAIR.

Cât despre autostrada Brașov - Târgu-Mureș - Cluj - Oradea, lucrările pe sectorul Ogra - Iernut au evoluat de la 0% la începutul anului 2017, până la 36% în decembrie. Contractul a fost semnat în anul 2016. Lungimea însumată a celor trei sectoare ale autostrăzii Brașov - Târgu-Mureș - Cluj - Oradea depășește 37 de kilometri.

Tot pe autostrada Brașov - Târgu-Mureș - Cluj - Oradea, lucrările pe sectorul Ungheni - Ogra, cu o lungime de aproape 10 km, au progresat în anul 2017 de la 17% la 60%, înregistrându-se de la începutul anului 2017 o evoluție de 43 de procente. Contractul pentru acest proiect a fost semnat în ianuarie 2016, iar până în ianuarie 2017 progresase cu doar 17 procente.

În anul 2017 a fost reluată sau continuată inclusiv construcția celor 9 variante ocolitoare noi, după ce au fost soluționate o serie de probleme care blocau proiectele. „Cu o lungime însumată de peste 100 km, sunt în fază de execuție a lucrărilor variantele ocolitoare ale localităților Caracal, Carei, Brașov, Săcuieni, Tecuci, Târgu Jiu, Bacău, Mihăilești și Târgu-Mureș", se arată în cumunicat.

Potrivit CNAIR, proiectele de circa 4 miliarde de euro lansate în 2017 în licitație publică de CNAIR SA reprezintă o premieră în domeniu, în ultimii 27 de ani. Prin lansarea unor licitații în anul 2017 s-a deschis front de lucru pentru sute de kilometri de infrastructură modernă, care va fi construită în următorii ani.

Că o fi sau nu așa, vom trăi și vom vedea!

 

Lasă un comentariu