Universitatea de Arte continuă să conducă din instituțiile culturale ale județului! Cătălina Mihăilă a jucat în București, cu sala plină, spectacolul lui Radu Olăreanu, “Ah, ce zile frumoase”!

Distribuie pe:

Din 18 noiembrie se desfășoară, din nou, acel reușit festival al Universității de Arte din Târgu-Mureș despre care am scris și anul trecut. Nu pot să nu remarc faptul că data de începere a lui coincide cu ziua de naștere a domnului profesor Vlad Rădescu, cadru didactic asociat și poate nu întâmplător. Această instituție de educație și cultură pe care eu însămi am absolvit-o a fost și va rămâne fruntașă prin valoarea cadrelor didactice de aici. În continuarea celor prezentate în serialul nostru, datorat în cea mai mare parte profesoarei Cristinela Olăreanu, Cătălina Mihăilă este alt cadru didactic asociat al Universității, care a participat recent la Festin pe bulevard, jucând la Teatrul Nottara, condus pe vremuri de același distins artist, actualmente de Marinela Țepuș, fosta mea colegă de la Teatrul azi, în a cărei garsonieră chiar am conceput împreună un articol, când eram studenta dumnealui. Pe Cătălina am văzut-o jucând în “Un om ca oricare”, un spectacol foarte bun al lui Mihai Lungeanu, în care era... Moartea, apărând în ipostaza unui om obișnuit. Actrița în genul Bette Davis are o voce gravă de teatru antic și este foarte înaltă, având alura unui manechin. Este actriță la teatrul de păpuși Prichindel din Alba Iulia și face naveta la Târgu-Mureș pentru a lucra cu studenții, ca asistentă a doamnelor profesoare Cristinela Olăreanu și Dorina Pogăcean. Originară din Piatra Neamț, oraș superb de munte, pe care îl cunosc tot datorită unui festival de teatru din păcate desființat, a absolvit Universitatea de Arte din Târgu-Mureș cu doctorat postuniversitar, cel liceal fiind Colegiul Național de Informatică din Piatra Neamț, cel gimnazial, ca și cel primar, tot în orașul natal. În facultate a jucat Amalia din Hoții de Schiller, Elena Andreevna din Livada de vișini de Cehov, Mama din Pelicanul de Strindberg, Elena Popova din Ursul de Cehov, Sofia din Cei din urmă de Maxim Gorki, Mumia din Sonata fantomelor de August Strindberg, Nina din Pescărușul de Cehov, Gertrude din Hamlet, prezentator tv din Document DADA de Matei Vișniec, Otilia din Enigma Otiliei, dramatizare, soția din Duminica pustie de Ion Băieșu, Sonia din Crimă și pedeapsă de Dostoevski, dramatizare, soția din Nervi de Ion Băieșu, Domnișoara Cucu din Steaua fără nume de Mihail Sebastian, Diana din Câinele grădinarului de Lope de Vega, Elvira din Domnul cu camelii de Tudor Mușatescu, Avocata din Preșul de Ion Băieșu, Anca din Năpasta de Caragiale, Antigona de Sofocle, Horațio din Hamlet, Tesmena din Aias de Sofocle, Soacra din Casa de pe graniță de Slawomir Mrozek, Maria din A douăsprezecea noapte de Shakespeare, soția din Gunoierul de Mimi Brănescu, Dorina din Tartuffe de Moliere (jucată și de Teodora Mareș, remarc), Mama din Nunta însângerată, de Garcia Lorca, Zerbinette din Vicleniile lui Scapin de Moliere, Maria din Echipa de zgomote de Fănuș Neagu, Josie din Luna pentru cei dezmoșteniți de Eugene o Neil, Mama din Oamenii cavernelor de William Saroyan, Alison din Privește înapoi cu mânie de Osborne, Magda Goebbels din Teroare și credință de Michael Black, Harriet din Azilul amanților de Dave Freeman și John Chapman, Anastasia din Un om ca oricare, Vera Petrovna din Ultima dublă, Winnie din Ce zile frumoase de Samuel Beckett, regia Radu Olăreanu, spectacol prezentat în cadrul Festivalului Internațional de Teatru Povești Alba Iulia, dar și la Festinul de la Nottara. A mai colaborat în Pisica verde de Elise Wilk, spectacol stradal de improvizație, a jucat și în coregrafia Feliciei Dalu rolul Cosâmbăceasca din Profesorul de franceză de Tudor Mușatescu, a făcut și film, unul nu prea bun însă, produs la Târgu-Mureș, la care prefer să nu mă pronunț, fiindcă a fost un eșec. Din șansele mari ale actriței cadru didactic, amintesc însă rolurile la Opera Comică din București, spectacol de operetă Hapciu în Re Major, după opereta compusă de Florimond Roger Mamzel Nitouche, angajarea din martie, anul trecut, la teatrul Prichindel din Alba Iulia, unde a fost Capra cu trei iezi, regie colectivă, Mica vrăjitoare, regia Todor Valov, a jucat în Sânziana și Pepelea de Cristian Pepino și a apărut pe scena Galei Uniter alături de Ion Caramitru. Sperăm că acesta va reveni cu spectacolul în care joacă Teodora Mareș, așa cum a promis, cu toate schimbările din cadrul conducerii orașului, sau mai bine zis, tocmai cu prilejul lo r.

Lasă un comentariu