Studiu MKOR & AVIS: 4 din 10 români au călătorit în afara țării în ultimele 12 luni

Distribuie pe:

40% dintre respondenți au călătorit în ultimele 12 luni în străinătate, cu o medie anuală de 2.4 călătorii 9 din 10 persoane au călătorit în țară în ultimele 12 luni, cu o medie anuală de 6 călătorii.

Indiferent de destinație, 43% dintre respondenți preferă să călătorească cu scopuri bine definite, cu timp și buget limitat.

În ultimul an, majoritatea românilor au călătorit mai mult în România decât în străinătate, conform datelor oferite de MKOR & AVIS prin intermediul studiului Obiceiuri de Călătorie ale românilor 2023.

Astfel, 91% dintre respondenții la studiul menționat au călătorit în interiorul României în ultimele 12 luni. În medie, numărul deplasărilor interne este de 6 călătorii. Numărul celor care au ales ca destinație o altă țară este mai mic, doar 4 din 10 respondenți deplasându-se în afara țării în ultimul an. Similar, și frecvența călătoriilor este redusă, înregistrând o medie de 2.4 călătorii.

În ceea ce privește scopul deplasărilor, acesta diferă în funcție de destinație. Țările străine sunt preferate în general pentru petrecerea timpului liber. 7 din 10 respondenți au mers în vacanță la cea mai recentă călătorie în străinătate. De cealaltă parte, aproape 4 din 10 respondenți au călătorit în scop de business la cea mai recentă deplasare în țară.

Pentru mai bine de jumătate dintre deplasări, indiferent de destinație, durata medie a călătoriei a fost de o săptămână.

Când vine vorba de planificarea călătoriei, cei mai mulți dintre respondenți (43%) au o abordare pragmatică atunci când călătoresc. Aceștia își setează scopuri bine definite și călătoresc cu timp și buget limitat.

La polul opus se situează cei care caută o experiență facilă. Astfel, 12% dintre respondenți preferă să caute oferte pentru sejururi complete decât să organizeze personal călătoria, în detaliu.

Pentru 1 din 5 respondenți importantă este experiența, aceștia fiind interesați mai degrabă de explorarea de noi culturi. Experiența este un factor decisiv și pentru cei care caută experiențe premium, care să le transforme călătoria într-una memorabilă (9%).

Pe experiența celorlalți se bazează aproape exclusiv cei care iubesc activitățile care implică socializare, în general (10%). Aceștia au cea mai pronunțată prezență digitală și apelează la comentariile și recomandările altor utilizatori atunci când aleg un produs sau serviciu.

Planificarea călătoriei în funcție de impactul asupra mediului sau asupra calității vieții altora este comportamentul cel mai puțin prezent în rândul respondenților (doar 5%).

Datele sunt extrase din studiul Obiceiuri de Călătorie ale românilor 2023, realizat de MKOR Consulting în parteneriat cu AVIS România, pe un eșantion de 1746 respondenți, populație generală. Eșantionul este reprezentativ la nivel național, pe criterii de gen, vârstă și distribuție geografică. Datele au fost colectate în luna aprilie 2023, prin sondaj administrat online (CAWI).

Foto: Oana Bota

Lasă un comentariu