Topul celor mai bune șosele din Europa. România se află la coada clasamentului, după Republica Moldova și Bosnia și Herțegovina

Distribuie pe:

O țară europeană care se mândrește cu unele dintre cele mai bune infrastructuri pentru bicicliști din lume se remarcă și pentru că are unele dintre cele mai bune drumuri și pentru autoturisme. Olanda a ocupat cea mai înaltă poziție europeană în Raportul privind competitivitatea globală 2019 publicat de Forumul Economic Mondial, ultimul studiu substanțial realizat cu privire la calitatea drumurilor înainte ca pandemia COVID-19 să lovească, scrie Euronews.

Totuși, arată studiul, cea mai bună calitate a drumurilor nu înseamnă întotdeauna și siguranță, deoarece datele sugerează că unele țări cu o infrastructură bună au și mai multe accidente mortale.

În Europa, sondajul a arătat că vest-europenii au - sau au impresia că au - o infrastructură rutieră mai bună pe continent. Pe de altă parte, est-europenii au o imagine generală sumbră a calității drumurilor din țările lor.

Olanda (6,4) ocupă primul loc în ceea ce privește calitatea drumurilor în Europa - fiind depășită doar de Singapore (6,5) la nivel global - urmată de Elveția (6,3) (care ocupă, de asemenea, locul 3 la nivel mondial), Austria (6,0), Portugalia (6), Spania (5,7) și Croația (5,6).

La coada clasamentului se află Republica Moldova și Bosnia și Herțegovina, cu cele mai proaste drumuri din Europa. Imediat după ele urmează România, Ucraina, Bulgaria și Macedonia de Nord.

România, în schimb, este fruntașă la tragedii. Ocupă primul loc în UE la numărul de morți pe cap de locuitor în accidente rutiere, mai exact 18.000 de decese în ultimii 10 ani, la un număr de 200.000 de accidente rutiere, după cum arată o analiză G4Media și Info Sud-Est. Deși numărul de accidente grave din țară aproape s-a înjumătățit în ultimul deceniu, numărul morților a scăzut cu doar 12%.

Calitatea drumurilor în Europa: primele zece țări

La nivel mondial, locurile patru și cinci pentru cea mai bună calitate a infrastructurii rutiere au fost ocupate de Hong Kong (6,1) și Japonia (6,1).

Pe ultimele cinci locuri pe lista din Europa se află Malta (3,3), pe locul 106 pe lista globală din 141 de țări, Ucraina (3,0) pe locul 114, România (3,0) pe locul 119, Bosnia și Herțegovina (2,8) pe locul 121 la nivel mondial, iar ultimul loc este ocupat de Moldova (2,6) pe locul 127.

Cele mai proaste drumuri din lume, potrivit directorilor de afaceri chestionați de Forumul Economic Mondial, se află în Africa, Caraibe și Orientul Mijlociu, au fost în Ciad (1,9), urmat de Mauritania (2,0), Madagascar (2,0), Yemen (2,1), Haiti (2,1) și RD Congo (2,1).

Belgia (4,4) se află în urma majorității vecinilor săi din Europa de Vest. La fel și Italia (4,4), Irlanda (4,4) și Islanda (4,1).

În partea de est a Europei, Grecia se remarcă cu un scor de 4,6, departe de primul loc, dar mai puternic decât vecinii săi, Bulgaria (3,4), Macedonia de Nord (3,4) și Albania (3,9).

Un alt rezultat pozitiv este Turcia (5,0), care a obținut un scor mai bun decât unele țări occidentale și nordice, precum Norvegia (4,5) și Regatul Unit (4,9).

Ce se întâmplă cu scorul pentru siguranța rutieră în Europa? Este acesta legat de calitatea infrastructurii rutiere?

În 2020, accidentele rutiere din statele membre ale UE au făcut aproximativ 18.800 de victime și au provocat rănirea a peste 0,5 milioane de persoane. Aceste cifre s-ar putea să vi se pară ridicate, dar continentul rămâne de departe cea mai sigură regiune din lume în ceea ce privește siguranța rutieră.

Cu toate acestea, există disparități importante între țări.

Ar trebui să observăm că unele dintre țările care se află în fruntea listei cu cel mai mic număr de decese la un milion de locuitori, cum ar fi Olanda, Elveția, Norvegia, Danemarca și Finlanda, ocupă, de asemenea, locuri fruntașe în sondajul privind calitatea infrastructurii rutiere realizat de Forumul Economic Mondial.

Cu toate acestea, Croația, una dintre primele țări în ceea ce privește calitatea infrastructurii rutiere, ocupă un loc fruntaș în topul accidentelor mortale, la fel ca și Portugalia.

România ocupă primul loc în UE la numărul de morți pe cap de locuitor în accidente rutiere, mai exact 18.000 de decese în ultimii 10 ani, la un număr de 200.000 de accidente rutiere, după cum arată o analiză G4Media și Info Sud-Est.

La nivel global, în Europa, drumurile devin mai sigure. Acest lucru se poate observa prin scăderea numărului de accidente soldate cu răniți sau decese din 2010, până în 2020.

Țări precum Norvegia, de exemplu, au redus numărul de accidente mortale cu 46% în ultimul deceniu, de la 43 pe an în 2010 la 18 în 2020.

Italia a făcut, de asemenea, progrese importante, reducând numărul accidentelor cu 44%, de la 70 de accidente soldate cu răniri sau decese, la 40. De asemenea, trebuie remarcată Croația, cu o scădere de 42%, de la 99 la 58.

În România, deși numărul de accidente grave din țară aproape s-a înjumătățit în ultimul deceniu, numărul morților a scăzut cu doar 12%.

În UE, numărul accidentelor grave a fost redus cu 22%, de la 67 la 42 de accidente.

În ceea ce privește anii viitori, UE a stabilit într-un nou cadru de politică a UE în domeniul siguranței rutiere să reducă până în 2030 numărul de decese pe șosele cu 50%, dar și, pentru prima dată, numărul de răniri grave. (G4media.ro)

(Sursa Foto: Unsplash)

Lasă un comentariu