România, pe primul loc în preferința românilor pentru vacanțele de Revelion

Distribuie pe:

România rămâne preferata românilor pentru petrecerea Sărbătorile de iarnă, cererea pentru pachete de Revelion fiind peste oferta existentă în cadrul agențiilor de turism, unele unități având un grad ridicat de ocupare încă din toamnă, potrivit unui tur-operator specializat pe vacanțe în țară.

Pachetele de servicii complete, mesele festive, programe artistice tradiționale și accesul la facilitățile SPA ale unităților hoteliere au convins turiștii să opteze pentru România, ca destinație de vacanță preferată pentru Sărbătorile de iarnă, cu o creștere de 24% față de anul trecut.

Tarifele au fost în medie cu 10-15% mai mari față de 2022, însă programele de tip “Înscrieri Timpurii” lansate încă din vară au anulat practic această creștere, reducerile ajungând până la 25% în prima etapă a programului.

Conform datelor Bibi Touroperator, tarifele pentru Revelion au oscilat între 1.745 lei persoană/sejur de 3 nopți pentru un pachet la un hotel de 3* din Băile Herculane, cu cină festivă pentru noaptea dintre ani, și 5.798 lei persoană/sejur 3 nopți pentru o unitate de 4* din Poiana Brașov, cazarea într-o cameră dublă cu cine festive, premii și muzică live.

Anul 2023 a însemnat o intensificare a interesului turiștilor pentru stațiunile din România trendul fiind ascendent, cu o creștere de 29% pentru riviera românească și cu aproape 32% pentru destinațiile de munte balneo și orașe, procent superior anului 2019, considerat de referință, înainte de pandemie. În același timp, pentru Delta Dunării se observă un avans de aproape 12%. Pentru litoral, turiștii au preferat în proporție de 29% unitățile clasificate la 3* și 56% cele de 4*, iar pentru cele de munte-balneo, proporția este constantă, în jur de 40%, atât pentru unitățile de 3*, cât și pentru cele de 4*.

Din perspectiva tur-operatorului, tarifele hoteliere din acest an au crescut în medie cu 15% - 20% față de anul trecut, fiind corelate cu indicele inflației anuale prognozate pentru sfârșitul anului. Astfel, tariful mediu de persoană/sejur a crescut de la 1.778 lei în 2022, la 2.015 lei în 2023, în condițiile în care durata medie a sejurului nu a scăzut semnificativ, față de 2022, situându-se între 4,7 nopți cazare/sejur pentru litoral și 4,3 pentru zona de munte-balneo.

Se poate observa o creștere importantă a interesului pentru Târgurile de Crăciun din România, iar includerea lor în clasamentele internaționale ale celor mai frumoase piețe de Crăciun a stârnit interesul românilor pentru astfel de vacanțe.

După perioada de pandemie, turismul a început să-și revină, românii fiind dornici de vacanțe, circa 40% dintre aceștia optând pentru rezervări în avans prin programele “Înscrieri Timpurii”. O parte importantă a rezervărilor s-a datorat voucherelor de vacanță, aproape 30% fiind achitate cu ajutorul lor.

“În ciuda tuturor provocărilor, anul 2023 a fost unul de creștere. Turismul s-a apropiat de nivelurile de referință din 2019, iar pe unele segmente - precum balneo - a depășit semnificativ acest reper. Turismul intern a fost impulsionat și de voucherele de vacanță care au extins gradul de ocupare și în lunile de extrasezon. În plus, am observat o diversificare a cererii și în alte localități decât în stațiunile consacrate. Au apărut alte atracții, precum târgurile de Crăciun, care s-au dovedit de succes. Totuși incomingul își revine mult mai lent, turiștii străini fiind în număr încă mic față de nivelurile dinainte de pandemie. Pentru 2024 ne dorim o creștere pe acest segment. Așteptăm să scadă treptat presiunea inflaționistă, iar turiștii să călătorească cu optimism în vacanțe odihnitoare și motivante”, a declarat Adrian Voican, președintele tur-operatorului.

Cele mai solicitate destinații de vacanță pentru riviera românească au fost Mamaia, Eforie Nord și Jupiter, cu o pondere de 58% din totalul vânzărilor pentru litoral, în timp ce în zona de munte, Sinaia, Predeal și Poiana Brașov au ocupat 54% din totalul achizițiilor, iar pentru balneo, Băile Felix, Călimănești- Căciulata și Băile Herculane, cu o pondere de 62%.

Strategia pentru 2024 este reprezentată de investițiile în tehnologie și digitalizare, participarea la târguri internaționale de turism și o promovare constantă la evenimentele interne și internaționale, o colaborare cu OMD-urile locale pentru atragere de turiști și nu în ultimul rând, un dialog permanent cu hotelierii, pentru descoperirea celor mai bune soluții tarifare, în sprijinul turiștilor. (Agerpres)

Lasă un comentariu