Angajații români, motivați de echilibrul între carieră și viața personală

Distribuie pe:

Potrivit unui studiu realizat de Randstad România și citat de g4media.ro, angajații din România sunt motivați de asigurarea unui echilibru stabil între viața profesională și cea personală, uneori mai mult decât salariul și siguranța locului de muncă și peste media globală.

Preferă un job care le place în locul unuia din care pot avansa

Astfel, cei mai importanți factori pentru angajații români, în ceea ce privește locul de muncă (prezent sau viitor) sunt echilibrul dintre viața profesională și cea personală - 96% (față de 93% la nivel global), salariul - 96% (93% global), siguranța locului de muncă - 93% (89% global), sprijinul pentru sănătatea mintală - 88% (83% global), zilele de concediu anual - 87% (83% global), asigurările de sănătate sau alte beneficii medicale - 87% (78% global) și flexibilitatea programului de lucru - 84% (81% global).

Totuși, un procent de 71% dintre angajații români se consideră ambițioși în ceea ce privește cariera lor, iar 41% afirmă că doresc să își asume mai multe responsabilități manageriale.

Doar jumătate din români consideră că un rol full-time va fi formula de lucru ideală pentru ei în viitor, o treime nu se concentrează deloc pe evoluție profesională, iar aproape jumătate (49%) sunt fericiți să rămână într-un rol care le place, chiar dacă nu există șanse pentru promovare sau dezvoltare.

Fiecare membru al echipei, o personalitate unică

Cercetarea indică faptul că, deși nu își doresc neapărat o evoluție în carieră, angajații sunt interesați să se dezvolte. Oportunitățile în acest sens nu sunt negociabile pentru talente (cei foarte buni în domeniu), peste o treime dintre ei spunând că nu ar accepta un loc de muncă care nu le oferă posibilitatea de a-și actualiza cunoștințele și abilitățile.

AI (inteligența artificială) a schimbat prioritățile anterioare privind domeniile în care angajații sunt cei mai interesați să se dezvolte, iar tehnologia ocupă în acest an un loc important. Impactul existenței oportunităților de învățare într-o companie este încă o dovadă că talentele se așteaptă la un parteneriat de la angajatorul lor.

“În 2024, a fi un partener echitabil pentru talente este un obiectiv inteligent pentru lideri, pentru a menține aproape forța de muncă valoroasă. Când prioritățile oamenilor sunt satisfăcute, aceștia se simt mai împliniți la locul de muncă - o paradigmă foarte actuală în managementul resurselor umane. Putem observa o dinamică interesantă în ceea ce privește ambiția angajaților, o mare parte fiind mai puțin interesați de evoluția carierei și mai preocupați de satisfacția la locul de muncă.

O altă paradigmă pentru a conduce resursele umane cu înțelepciune în 2024 este să îl trateze pe fiecare membru al echipei ca pe o personalitate unică, care provine din medii și circumstanțe adesea foarte specifice, ce îi pot influența preferințele, dorințele și rolul într-o echipă”, explică realizatorii studiului.

Pledează pentru nediscriminare

Pe de altă parte, studiul arată că dezbaterea dintre angajatori și angajați cu privire la întoarcerea la birou va continua în acest an. Peste două treimi (74%) dintre angajați au luat decizii de viață, precum mutarea în altă casă sau îngrijirea unui animal de companie, pe baza presupunerii că munca de acasă va deveni normalitate. 38% ar lua în considerare renunțarea la locul de muncă dacă angajatorul le-ar cere să petreacă mai mult timp la birou, iar 40% spun că munca de acasă nu este negociabilă pentru ei.

În ciuda acestui fapt, 39% au fost rugați să vină la birou mai des decât în urmă cu șase luni, ceea ce arată că există o nepotrivire între ceea ce își doresc talentele și ceea ce primesc.

“Talentele caută parteneriate cu oameni care gândesc similar, în fața cărora să se poată manifesta pe deplin și alături de care să lucreze pentru a aduce schimbări pozitive.

Cele mai importante aspecte pentru care românii pledează sunt echitatea salarială între femei și bărbați - 72% (65% la nivel global), concediul de creștere a copilului pentru toți angajații - 52% (45% global), forța de muncă diversă - 48% (42% global), diversitatea experiențelor liderilor - 37% (37% global), politicile de nediscriminare (pe site sau în anunțurile de angajare) - 29% (30% global)”, menționează autorii studiului.

*

Studiul cuprinde Europa, Asia, Pacific și America și este realizat online, în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 și 67 de ani, angajate cel puțin 24 de ore pe săptămână (minimum 90%) sau persoane fizice autorizate sau șomeri, dar care se gândesc să își caute un loc de muncă în viitor.

Prezenta ediție românească a fost realizată online, în rândul a 500 de angajați cu vârste cuprinse între 18 și 67 de ani, în luna octombrie 2023.

(Sursa foto: freepik.com)

Lucreția Pop

Lasă un comentariu